Monday, April 7, 2014

P.E.R.F.O.R.M.A.N.C.E.D.R.I.N.K.&.N.U.T.R.I.F.E.R.O.N

Assalamualaikum, lama tak menulis. ni nak cerita pasal demam. pasal anak demam, pasal laki demam dan pasal aku yg hampir nak demam. asikla tertangguh2... hari ni kene kasi setel.

ngam2 aku habis kontrak dgn RHB (28/2), chul start demam weekend tu. hr isninnya chul MC. selasa chul dh keje tapi saki baki demam masih ada. pehtu selasa malam syaza dh start demam. suhu 38 deg. aku dh macam gelabah jugak. 1 malam aku tak berapa nak tido dok monitor suhu syaza. haaa... masa ni baru la menyesal asik bertangguh nak order nutriferon dgn performance drink. rabu aku terus order nutriferon & performance drink. sampai je 2 barang tu, aku terus bagi chul makan nutriferon tu. aku pun try jugak. rasa dia macamana nak cakap ekkk... rasa herba2 gitu aaa... almaklum la nutriferon ni dibuat dr biji labu, biji plantago asiatica, honeysuckle jepun dgn bunga safflower. aku koyakkan sachet nutriferon tu, tuang dlm mulut pastu terus minum air. utk syaza masa mula2 tu aku bancuh skit dgn air, masukkan dalam syringe pastu direct bg dia. hamikkkk muntah terus. next time nya aku campurkan dalam susu dia. Alhamdulillah dia boleh accept. aku bagi syaza setiap hari masa demam belum kebah.lps dr tu aku bg selang sehari. Alhamdulillah, selain nutriferon, aku jelumkan kepala syaza dgn daun sireh utk turunkan suhu dia. same goes to chul yg batuk2 masih ada walaupun demam dah baik. hari2 aku soh telan nutriferon.nutriferon menampakkan kesan lepas makan 3 hari.



performance drink pulak aku bancuh 3-4 sudu besar dalam 1 liter air. haaa... ni sedap. rasa oren. kalau korang pernah minum air glukos tu kan, yg dlm tin biru tu kan, haaa rasa lebih kurang. performance drink ni syaza tak berapa suka. mungkin rasa pelik skit orennya dr rasa sunquick, maka dia tak berapa nak minum. tapi best minum PD ni. pengganti kepada 100 plus yg aku suka balun tuh... 100 plus ada gas, PD takdak gas. hilang la rasa perit tekak bila minum PD nih...

bila dua beranak tu baik demam, aku pulak yg tetiba nak demam jugak. letih melayan syaza gamaknya kan. 2 hari 2 malam suhu dia maintain 37 - 40 deg C. mau tak risau. ubat klinik bg jugak, shaklee pun jalan jugak. jelum dgn air+daun sireh satu badan pun ye jugak. dah bau sireh anak aku. so, bila tanda2 nak demam menjelma, aku laju2 telan nutriferon dgn PD. PD tu mmg bancuh 1 liter. Alhamdulillah, tak jadik demam.

demam dh kebah masing2 cuma batuk dgn selesema masih ada. ada rasa pelik jugak la kan. should be boleh hilang sekaligus la kan. so, bila aku tanya kat sifu kak N, dia soh aku bersedekah dan doa supaya kesihatan aku sekeluarga dikembalikan. yes, POWER of sedekah. Alhamdulillah, lepas menjalankan tanggungjawab tuh, everybody in good condition.

Alhamdulillah...


No comments: