Monday, April 7, 2014

K.E.N.A.P.A?

Kat Malaysia ni bertaburan bisnes MLM, tapi kenapa aku pilih Shaklee. 1st and foremost, takde orang paksa2 aku utk join jadi ahli. bermula dgn sendiri cari Shaklee nk usaha tambah susu utk syaza. servis, konsultasi, informasi dgn layanan yg best dr sifu Kak N buat aku tertarik. dia tak pernah paksa jadi ahli. dan setiap kali aku tanya produk apa yg sesuai dia akan tanya berapa budget yang aku ada. lepas kenal je dia, aku mmg baca blog dia. so, kat situ dapat info pasal produk2 shaklee. sepanjang aku jadi pelanggan Kak N, susahla nak jumpa dia tak angkat call kalau aku tepon, especially masa aku kene bengkak susu dulu. adudududu... seksa masa tuh. 

lepas je rasmi join jadi ahli, Kak N masukkan aku dalam group anak2 didiknya.kat group ni semua masalah, diskusi ttg produk, marketing plan dan sebagainya dibincangkan secara berjemaah. ni juga keistimewaan bila join jd ahli. meeting, discussion, order barang semuanya di hujung jari. yes, guna internet sahaja. takyah nak sibuk2 sgt jumpa2 hari2. ni baru betul2 WAHM. 

Yuran ahli pun baru RM75 utk seumur hidup. tak payah nak renew2. ko nak jadi ahli utk beli sendiri punya vitamin ke ko nak beria2 menjual utk dapat income lebat ke itu terpulang. janji takde nak sibuk2 renew keahlian kan... jusco cardpun kene renew kan setiap tahun. RM12 hengget plak tuh. tiap2 kali beli vitamin, dah dapat kumpul point.cukup je point dh boleh dapat bonus. haaa... terus masuk akaun rimau...

kalau serius nak berbisnes, peluang nak naik pangkat tu mmg terbentang luas. ko boleh pilih nak naik sorang2 atau nak naik beramai2... maknanya kalau kita takde downline pun kita tetap boleh naik pangkat dan jugak bonus. haaa... adil kan. sbb ada MLM yg kene cari downline banyak2 baru dapat bonus banyak. dgn Shaklee sapa usaha dia mmg akan dapat. 

CASH dengan shaklee kita boleh dpt cash dengan penjualan produk. bila dh ahli dapat harga ahli kan. kita jual dengan harga pasaran, maka dapatla untung runcit kat situ. lagi pulak skang shaklee dh kuar memo, tak boleh dh nak jual pada pelanggan dgn harga ahli, kecuali, pelanggan nak join jd ahli. baru boleh dapat harga ahli. jual pada harga bawah dr harga ahli lagi la tak boleh. bila naik pangkat, pun ada dapat incentive ye kawan2...

CAR bilamana kita memenuhi syarat2 yg ditetapkan oleh shaklee, kita akan dapat bonus kereta la dari shaklee. haa, pilihla apa kereta yg kita mau. bulan2 shaklee bayar. tapi bonus kereta ni tak semestinya utk beli kereta jee... kita boleh je simpan duit tu utk beli bende lain. rumah ke contohnya kan.

CONVENTION kumpul2 point sepanjang tahun, cukup syarat, maka berterbangan la kita pegi convention anjuran shaklee. tgkla mana shaklee nak bawak kan. kalau yg muslim, ada peluang utk pegi umrah tajaan shaklee

last but not least, dgn group Kak N ni aku banyak belajar pasal rezeki yg berkat. mcmana nk jemput rezeki yg halal lagi berkat. macamana nak rasa cukup dgn rezeki kita. banayak bende positif yg aku belajar. terima kasih Kak N. 

amacam? ada minatkah? jom roger2/whats app2/sms2 yerrr .... 0172923912

No comments: