Tuesday, April 8, 2014

T.U.L.A.N.G.D.A.N.G.I.G.I

Korang suka minum susu? aku tak berapa nak suka. especially susu tepung or susu segar tu. sbb dari kecik org susah kan, maka dulu yg murah adalah susu pekat tu la... aku tak ingat sampai umur berapa aku menyusu badan mak aku pastu mmg teh o, kopi and teh susu la minuman aku. oh, termasuk air sirap. kalau milo plak tu jarang2 dapat minum. milo kan mahal. selalu minum milo bila lori milo datang sekolah. Alhamdulillah gigi ok, tulang pun ok masa kecik2. 

As time goes by, chewwaaahhh... (omputih plak) makin dh tua aku perasan tulang tak berapa nak kuat. especially tang pinggang dan lutut. masa pregnant dulu (masa ni belum kenal shaklee), aku mintak kat doktor pil kalsium sbb aku dah tak lalu nk telan susu anmum tuh. yelah, masa pregnant kan anak kita akan amik segala zat2 dan kalsium dr kita kan. maka kita perlukan kalsium dan segala zat lain 2x ganda masa pregnant. 

Bila dah kenal Shaklee masa menyusukan Syaza, aku mmg amalkan kalsium Shaklee@Ostematrix. Serasi dgn aku. lena je tido malam dan pagi bangun takdela lenguh2 sangat badan dan kaki. Masa Syaza lahir sampai umur sethn, aku masih keje kat KL. office kat Plaza Sentral, KL Sentral. maka pengangkutan utama adalah kereta utk ke stesen LRT dan jugak LRT semestinya. jadiknya banyak berdiri  dan jugak berjalan. dr stesen KL Sentral nak ke Plaza Sentral tu adalah 10 min jugak berjalan. kalau dah lambat lagi la aku ni jalan dah macam charlie chaplin, laju semacam jeee... dr parking kete nak ke Stesen Gombak tu pun 5 min jugak berjalan. kalau dapat parking jauh2 huhuhuiii... mmg boleh tahan lenguh kaki. pastu, masa syaza kat kg lepas habis pantang sampai umur 6 bulan kan aku keje ulang alik KL-BP hantar stok susu. hari jumaat je keje aku kejor ERL nak ke bdr tasik selatan. pehtu kejor bas plak nak balik Rengit. fuhh... kalau pikir2 mmg letih. maka, Oste banyakla bantu utk tulang2 aku bekerja sepanjang hari tuh.

Selain drpd tulang2 sihat, masalah membuang pun dah takde. kalau dulu 2 hari sekali baru la aku mebuang air besar. lepas makan oste, setiap hari (biasanya pagi sbb makan oste malam sebelum tido) aku akan membuang dgn jayanya... 




bulan April ni ada promosi OSTEMATRIX. beli 6 botol percuma 1 botol dengan harga = RM366. kalau nak dapat harga ahli, bolehla join jadi ahli dengan yuran serendah RM75 (termasuk pengeposan kit jualan ke pintu rumah anda). so, apa tunggu lagi, jom dapatkan oste hari ini!

No comments: