Wednesday, March 19, 2014

A.N.A.K.2

tadi dah cerita pasal mcmana usaha utk dapatkan syaza. so, sekarang syaza dh nak masuk 4 thn dah Dec 2014. ramaila yg dh tanya bila Syaza nak beradik. hmmm... tak boleh nak dijawab kadang sbb memang belum ada rezeki utk menambah anak. Aku takde amik pil perancang, suntikan cegah hamil bagai lepas beranakkan syaza dulu. mmg dh decide dgn chul takmo amik2 apa2 bentuk protection sbb memikirkan nak mendapatkan syaza pun tunggu 3 thn without protection jugak, so, takut bila amik protection, kang lagi lama plak nak menunggu nak dapat yg ke-2. di keliling aku dgn chul, ada kawan2 yg lambat dapat anak 1st, tapi pehtu mudah je nak dapat yg ke-2. so, aku dgn chul berharap kitaorang pun macam tu jugak. tapi, yelah, rezeki anak di tgn Allah, bukan di tgn kita kan... kat bawah nih senarai soalan2 yg aku pernah dapat pasal anak no-2:

a) bila nak tambah anak?
b) bila syaza nak beradik?
c) u all memang planning ker?
d) tak teringin nak menambah anak ker?

tak terlayan dah soalan2 tuh. jawapan standard aku adalah belum ada rezeki. bila macam ni aku teringat kawan aku cakap, "Allah tak bagi rezeki anak kat ko sekarang, mungkin sebab sebenarnya, ko belum sedia dr segi mental, fizikal dan jugak kewangan. Allah akan bagi bila ko dah bersedia dr semua segi. Allah knows better" betul apa yg dia cakap. sometimes kita ni rasa kita dh cukup sedia utk ada anak. tapi hakikatnya belum. tapi penyataan ni adalah sesuai untuk orang yg tak planning yerr... utk yg planning mmg sendiri plan la kan takmo ada anak utk sekian2 lama. so, aku take it positive la... Allah nk uji aku dgn chul. Allah nak aku dgn chul lebih bersedia utk anak ke-2 dr semua segi. cumanya mmg berharap sgt la aku dapat pregnant thn ni...

jadinya, aku dgn chul decide utk cuba Set Kesuburan Shaklee:

Aku: GLA & Alfafa
Chul: Zinc & Vit E

so, kita tgk nnt apa result. mudah-mudahan berhasil.




selain dari set Shaklee ni, aku amalkan jugak doa kat bawah ni everytime lepas solat:

credit: madah tazkirah

Korang pun doakan aku sekali yerrr....







No comments: