Monday, April 21, 2014

C.H.U.L.B.A.H.R.I

haa... post hari ni khas untuk chul@bahri@achoi. chul nama panggilan kawan2 utm, bahri nama panggilan famili & achoi nama panggilan kawan2 seopis. kalau ikutlan dah 11 tahun lebih kurang aku kenal chul. kawin dh masuk tahun ke 7. mak aihh... Alhamdulillah, dia supporter yang baik samada dalam kerjaya aku, kehidupan seharian dan jugak famili. sepanjang 11 tahun aku kenal dia, kebanyakan apa yang aku nak buat atau pilih dia sokong. especially during our PJJ time selama 4 tahun. dia tak halang aku pilih kerjaya instead of ikut dia balik batu pahat masa tu. dua2 sacrifice masa tu. bila aku grad thnn 2004, aku macam bingung2 nak mintak keje apa, nak mintak kat mana. hantar resume sana sini tapi belum berhasil. so, dapat keje sementara kat kedai cuci gambar. aku tanya chul, ok tak? dia cakap, okla tuh. utk permulaan, utk pengalaman. since then, setiap kerja yang aku dapat dia sokong 100% dan sentiasa menjadi tempat luahan perasaan bila tak puas hati dgn keje, dngan bos, dgn kawan2 opis. memang pendengar yang baik. 

bila aku amik keputusan utk balik batu pahat, dia mmg orang yg paling gembira. tolong aku submit resume kat mana2 company yg dia tau ada vacancy. start dr keje kat HONDA, CIMB, RHB sampaila WAHM sekarang, dia positif. setiap apa bisnes yang aku cuba nak buat dan buat, tiada bantahan asalkan barang mmg ada market. oh yes, dia bisnes partner kuih bangkit yg dh masuk tahun ke 7 aku dan chul buat. dia yg kenalkan aku dgn kuih bangkit. dia yang Allah hantar sbg pencetus idea utk aku pasarkan kuih tradisional tu.. Alhamdulillah bisnes berkembang baik. bermula dgn kejayaan kuih bangkit, aku start dengan bisnes2 lain termasuk SHAKLEE. 

sungguh dia tak menghalang. aku beli vitamin, dia makan je janji aku hidangkan vitamin tu setiap kali waktu makan. dia izinkan aku pegi offline meeting SHAKLEE, hantar lagik sampai hotel. ikut je bila aku ajak pegi MasCel anak buah sifu aku kak Norita Idris. dalam pencarian vitamin nak boost aku punya susu, Allah temukan aku dgn Kak N. dari seorang pelanggan, aku upgrade jadi downline kak N tanpa paksaan. yes, TANPA PAKSAAN. dia tak pernah ajak aku join directly. aku tertarik dgn post dia kat FB dgn blog. makin hari makin banyak yang aku tahu dan belajar dari kak N. masa meeting kat JB, baru aku tau yg husband dia adalah upline dia masa mula2 dia join shaklee. dan upline diaorang nih adalah tak lain tak bukan ayah (Master Hj Hussin) dan ibu mertua (Hajah Salwa) kak N. ni betul2 family bisnes yang berjaya. kira sekarang ni Kak N dgn husband mak ayah aku, Hj Hussin & Hajah Salwa atok nenek aku dalam shaklee... So, siapa2 yang berminat nak jadi ahli keluarga Shaklee dam sebahagian dari kluarga besar group Kak N, meh call/WA/sms: 017-2923912... daaa....

TERIMA KASIH, SAYANG!


Siti Shamsiah binti Sarkon
SID: 880039
Call/SMS/WA: 017-2923912

1 comment:

Sahaini said...

chul tu room mate ai dulu tauuuuu