Wednesday, March 12, 2014

A.K.U.D.A.N.S.H.A.K.L.E.E

sejarah aku dgn shaklee bermula masa aku dok sibuk susukan syaza (2011). sebelum tu mmg tak tau pun shaklee nih. alkisahnya masa pantang aku mengepam susu jugak sambil menuyusukan syaza utk buat stok. kan perancangan awalnya syaza akan dibawak ke KL lepas pantang. tapi plan bertukar bila mak mertua dgn chul berubah fikiran. soh aku tinggalkan syaza kat kg. so, bila kira2 stok susu macam tak cukup. aku dh risau dah. so aku start cari jalan nak banyakkan susu. cari makanan apa yg boleh banyakkan susu. supplemen yg banyakkan susu. so, dr cousin aku la aku dapat tau shaklee nih. aku mintak contact no shaklee distributor yg dia beli tuh. bila aku try contact tak dapat. maka dengan segala hormatnya aku google lalu terjumpalah aku dgn website Kak N. setelah consult dengan dia maka aku pun beli. Alhamdulillah... serasi. masa tu aku amik set Eu-Four Pack (Vitalea, B Complex, C dgn Ostematrix). breast cepat je rasa penuh. tgh2 malam boleh bangun utk perah susu. demi nak bg full breastfeed kat syaza at least pun 6 bulan. Set ni boleh tahan 3 bulan cuma aku kene topup Oste every month. aku continue amik set ni sampaila syaza umur sethn walaupun syaza stop breastfeed ms dia 9 bulan.

Tahun yg sama, bulan September 2011, adik ipar aku bahtiar accident teruk. both kaki and tangan patah. masa tu aku terus call Kak N tanya apa supplemen boleh bagi kalau nk recover cepat. Kak N cadangkan amik wellness set (Vitalea, B Complex, C) dan tambah Oste.Alhamdulillah, progress dia baik tu cepat. doktor dgn misi pun tanya dia makan apa. Bahtiar ni bagus, sgt disiplin. makan supplemen ni on time. mmg bersemngat dia nak berjalan balik. dia continue makan sampai satu masa tu dia stop makan. tapi skang dia dh makan balik. kali ni amik set tulang dan saraf iaitu: ESP + AJHT + Ostematrix. Harap2 tulang dia yg belum bercantum tu, cepat2la cantum. tak payah nk sibuk gi spital ajeee kan. so far dia respon baik. dr tak boleh bengkok lutut sampai boleh bengkok kaki. jarang dia demam sepanjang tempoh accident nih.


Dec 2011, aku dgn syaza kene chicken pox. syaza kene dulu kat taska pastu aku la. syaza sampai kene warded sbb sampai dalam2 mulut dia kene jugak. lepas syaza baik, aku pulak menyusul kene chicken pox.




17/12/11- chicken pox start tumbuh kat dahi betul2 tgh dahi; 20/12/11 - dah penuh satu muka dgn kepala sampai ke leher2. masa ni dh start makan vit E sbb doc soh makan. maka vit E shaklee dicari; 31/12/11 - parut chicken pox masih ada berterabur kt muka; 14/01/12 - start keje baru kat honda batu pahat dgn muka masih berparut; 02/02/12 - muka dh bersih dr parut chicken pox

pengalaman kene chicken pox ni mmg antara pengalaman yg ngeri selain dr sakit beranak. huhuhuhu... horror gila rasa bila muka penuh dgn chicken pox... bila doc bgtau kene makan vit E banyak2 lepas baik, maka aku trylah vit E shaklee. Alhamdulillah, jodoh aku dgn shaklee... bersih balik muka aku dr parut chicken pox. huhuhuhu...

lepas dr pengalaman2 tu la aku daftar diri jd Shaklee Independent Distributor. start Januari 2012. tapi masa tu tak beria sangatla buat Shaklee ni. beli utk diri sendiri dgn share dgn kawan2 terdekat yg mintak tolong belikan. Sekarang ni InsyaAllah aku nk tambahkan pendapatan dgn Shaklee. Doakan aku istiqamah dan berjaya. Aminnn....


SID: 880039
CALL/SMS/WHATSAPP: 0172923912

No comments: