Sunday, November 21, 2010

P.A.R.A.M

hmmm....apalagi yg aku tk buat nk bagi kaki aku tak bengkak. dr awal peknen mmg dh tinggikan kaki bila tido. tu mmg amalan harian. rendam kaki dalam air suam. udah aku buat. sapu minyak geliga kegemaran tetiap malam sebelum tido pun udah. haaa... la ni mak mertua aku soh bubuh param plak. hamikkk...belum bersalin dh kene bubuh param... berlatih dulu la yerr...baru start malam tadik berparam kat kaki yg bengkak.param adalah ikhlas sumbangan mak idah... tapi mmg la kaki ni takmo dh surut2 bengkaknya... risau plak aku. dh la kalau di picit tu rasa sakit cam kaki terseliuh gitu... adehhhhh...copekla beranak...tak larat dh nak melayan macam2 simptom mengandung... hehehehe... kadang2 tu aku akan rasa gatal seluruh badan yg melampau. jerawat tak payah cerita la yeeee... berterabur macam pasir kat pantai. kebas jari jemari yg kadang menyakitkan serta sangat tidak menyelesakan bila nak makan, nak pegang sudu, pisau dsb.huhuhuhuhu... ok, meh tgk kaki yg berparam... terima kasih kepada chul yg melayan karenah serta simptom2 mengandung aku dgn sabar... soh aku balik awalkan kenela jaga aku elok2... ngehngehngehngeh...

4 comments:

sahaini ahmad safian said...

biasanya kalau ibu yang mengandung hodoh sewaktu bawak budak, baby girl. ekekekekekeke.

:)

sistyah said...

ye ke? kira dulu ayu cun gila la msa mengandung t yg dapat ammar tu....cehhhh...

finizaini said...

normal la kaki2 bengkak ni..xyah nk sapu apa2..by the time tiba msa nk beranak..dia surut2 la..dr segi saintifiknye kaki perlu keseimbagan utk mmbawa berat badan yg semakin bertambah...utk akak sama je..baby boy or girl nothing different...so masing2 la..apa2 pn enjoy ur pregnancy...have a good time for it..

sistyah said...

hehehehehe... mak mertua soh sapu, kita sapu je laaa...