Wednesday, October 20, 2010

6.0.K.E.9.0?

kepala otak aku tertanya2 dr sejak hr sabtu lepas, selepas aku baca suratkhabar berita harian muka surat depan. dkt muka surat depan tu dia tulis ringkasan pasal bajet 2011. yg menarik perhatian aku dah tentula pasal cuti bersalin kan. almaklum aku ni tgh tunggu masa je nak bersalin. wahhhhh...sudah lulus cuti 90 hari nampaknya. bila baca details, penjawat awam boleh pilih either nak 60 hari atau 90 hari. kalau ko nak anak 5 ko cuti la 60 hari aje, kalau nak anak 3 aje ko amiklah yg 90 hari sebab kerajaan peruntukkan 300 hari sahaja cuti bersalin sepanjang tempoh ko berkhidmat.

persoalannya skang, aku bukan keje gomen, maka sebab itulah aku tertanya2 adakah kompeni aku akan ikut kerajaan tentang cuti bersalin nih. tapi kalai ikutkan kompeni ni GLC, sepatutnya follow la kan. kalau follow, alangkah bestnyaaaaaa....cuti 3 bulan bergaji kooo.... sape tak nak kan... bergolek2 dgn anak dan laki selama 3 bulan. hmmm.... dgn sape aku nak risik2 nih. nk direct tanya kat hr manager, aku tak kenal dia... bak kat colleague aku, kalau mereka nak bagi, i amik, kalau mereka tak kata apa2 kita cuti 60 hari saja lorrrr.... bank pun dah start dah cuti bersalin 90 hari. lebih awal dr kerajaan. pakkal la laki aku yg keje maybank, kalau aku yg keje maybank, alangkah bahagianya....

hmmm.... 60 hari ker 90 hari nihhhhhh.... tolonglah umumkan cepat BIG BOSS oiiiiiii.....

4 comments:

Sky0ne said...

ingatkan pasal kamera tadi...hihi

sistyah said...

kamera? apa kaitan 60 ke 90 dgn kamera? jap...aku plak yg kompius nihhhh...

Sky0ne said...

D60 ke D90...lol

sistyah said...

ooo...ye la...lupa plak aku... nama je budak foto dulu...hehehehe