Saturday, July 24, 2010

S.E.T.E.L.A.H.S.E.K.I.A.N.L.A.M.A

Ya Allah...akhirnya setelah sekian lama aku tak update blog yg dh makin nak pupus aku rasa. last skali update thn lepas, promote kuih kebanggaan aku, kuih bangkit yang dh jd trademark aku. thn ni Insyaallah masih lagi meniaga kuih bangkit utk hari raya secara kecil2an.

mana aku hilang selama ini. tak hilang. cuma susah skit nak update (alasan...hehehehe) sbb aku takde broadbnd kat umah, kat opis takleh update sbb depa block blogger.com, sibuk tak tentu pasal dgn keje dan lain2.nasib baik depa tak block blog2 yang aku suka baca kalau tak mau aku sangap dok opis nih bila takde keje atau tensen. terima kasih kepada blogger2 tegar yg selalu update utk tatapan aku yg sangap hari2 kat opis. pagi2 masuk opis terus baca blog dulu sbg sarapan pagi...miahahahahha...pastu baru buat keje...yeee keji tapi aku pedulik apa...hehehehe...

update terkini adalah, Insyaallah impian aku dan chul selama 2 thn lebih kami kawin akan tercapai... setelah berusaha sana sini, Alhamdulillah, Alla makbulkan azam 2010 aku pada bulan April, 2 hari sebelum besday Chul. Rezeki dan hadiah untuk chul n aku. gembira betul chul bila pagi2 buta aku bgtau berita gembira tu. Yaaa...sekian lama menanti, aku disahkan hamil oleh self pregnancy test serta doktor di klinik. hehehehe... punyalah berbelah bagi nak buat ke idak test tu beberapa hari sebelum itu sbb aku tak nak frust macam dulu2 bila buat test nih...pagi rabu, 7/4/2010, sejurus bangun tido, aku terus mengweewee kan diri dan kumpulkan dlm bekas yg telah disediakan. pehtu masukkan la kertas test tu kan mcm biasa... tak sampai 5 saat kertas menunjukkan 2 garisan...heheheheh...terbeliak2 mata aku nengok kertas tuh. mcm tak percaya lantas aku celup lagi satu kertas...pun sama 2 garisan muncul tanpa perlu tunggu lama2...aku blurr jap dlm bilik air tapi pastu senyum sorang2 dan amik gambar keputusan test tersebut utk aku mms ke chul....pehtu test yg dibuat sendiri disahihkan lagi oleh doctor di klinik.

so sejak hr itu bermulalah episod aku mabuk2 sepeti perempuan2 hamil yg lain... jap muntah, kang pening, kang lapo, kang rasa nak pengsan lepas kuar tren, kang rasa nak tiso jeee, kang sakit belakang...macam2 la kan. jerawat dgn happynya naik dgn jayanya di muka, badan dan tpt2 yg sewaktu dgnnya. Alhamdulillah semuanya ok walaupun kadang2 rasa terseksa bila muntah segala yg telah dimakan tanpa mengira waktu, pening kepala yg agak2 migrain, sakit blkg yg uhaaaiiiii macam nak patah pinggang.... baru aku tau macamana rasanya org mengandung...haaaa hamik ko nak sgt mengandung, ada anak kan...rasakan... tapi walaupun mabuk2 selera makan masih seperti biasa, cuma aku tak boleh bau or makan tomyam merah...aku tak tau pesal...dan selepas opismate tau aku mengandung,layanan istimewa telah diberikan...hahahahha...taklah sampai tak buat keje langsung tapi keistimewaan utk pilih tpt nak makan....nasib abikla tang mabuk2 cuma 3 bulan ajo, kalau idak seksalah kan...skrg semuanya ok cuma sakit blkg still menyeksakan sekali sekala...kadang waktu tido pun aku boleh tersedar dan terpaksa bangun dan duduk kejap, sapu minyak nak bagi lega skit...koyok cili dgn minyak geliga dh jadi rakan sejati skang nih...

pasal mengidam...1st sekali aku nak jantung pisang rebus cecah kuah asam mak aku buat. setakat ni semua yg aku mengidam senang didapati serta murah... hehehehe... rasanya takat ni dulu kut... nnt2 aku update lagi kalau ada peluang dan kalau aku rajin..


ni masa 7 minggu...1st time pegi scan


ni masa dah 15 minggu....kepala sudah besarla


ni pun dh 15 minggu...baby dh hi5 kat ibu...

No comments: