Thursday, July 10, 2008

R.E.S.I.G.N

resign???? yeee... aku akan resign..bukan yang tepat sekali adalah aku dah hantar surat resign kat bos aku pada 7/7/08(senin) jam 8.20 pagi lebih kurang. kenapa aku resign??? sebab aku dah dapat offer dr kompeni lain yg agak2 menarik. sejarahnya pada 24 jun aku telah ditelefon oleh seseorang dr sebuah kompeni utk arrange interview. so, set date on 26 jun... aku pun pegi la ke tropicana utk ke tpt interview... bla...bla...blaaa..... abis interview aku baliklah kan. pehtu aku bior je lah kan. macam biasa, kalau ada, adalah...kalau takde aku kene usaha cari yg lain. yg buat aku agak tertarik adalah tidak keje hari sabtu n semua public holiday cuti serta kalau public holiday jatuh hari sabtu, maka hari jumaat dah cuti... hehehehehe...tu dah cukup baik berbanding kompeni skang nih.

ok antara benefit kompeni baru bg compare dgn {kompeni skang}:
a) keje 5 hari seminggu (8.30am-5.30pm) {kompeni skang keje 5 1/2 hari}
b) public holiday sabtu maka jumaat cuti {public holiday amik paling minimum-10 hari}
c) season pass parking {free tp bengkel kete selalu parking ntahapapa}
d) medical - rm500 sethn {rm35 je max setiap kali gi klinik, klu ubat rm100 dia bg claim max
rm35 je}
e) insuran and hospitilization {ada jugak}
f) yearly increement {dah 3 thn aku keje, takde bayang pun}
g) after probation naik gaji {mimpilahhhh...}
h) elaun yg fix takde tapi claim macam biasa {claim je leee}
i) akn hantar pi course klu berkaitan {jangan harap...membazir wang katanya...}

so, ni antara sebab2 yg sebabkan aku nak jugak resign (wahhhh...macam bagus je ...) n pi ke kompeni baru selain aku nak blajar sesuatu yg baru n experience baru. aku nak rasa macamana aku boleh develop atau terlongkop under bos baru... walaupun gaji yg dia tawarkan tak segah gaji kawan2 aku yg lain, sekurang2nya aku keluar dr kompeni skang...

No comments: