Monday, June 23, 2008

K.U.N.C.I

dalam pukul 11.45 pm malam tadik, lepas aku bersayang2 dgn chul kat telefon. ada sms masuk. so, aku bukak. sms bebunyi begini:
" sham, hang ada kat rumah ka? chul ada dak? aku n bini nak tumpang tido 1 malam
ni. kunci rumah kami tak ada"
aku pun terus call si encik apis besaq ni nak confirmkan masalah dia laki bini. so, bila cakap2 baru la aku tau yg diaorang lupa nak amik segala kunci rumah yg dihantar kat kedai kunci utk diduplicatekan.... hadoiiii laaaa... lawak la korang ni malam2 buta.. nasib baik aku belum membuta. so, aku pun suruhla dia datang umah. pehtu aku call chul bgtau yg apis besar nak datang umah tumpang tido dan ceritalah kenapa terjadinya situasi sedemikian.
pehtu, chul kata kemas2kanlah tempat tido diaorang. ropanya ada lagi sorang kawan bininya apis besaq pun sama2 terperangkap dalam situasi yg sama sebab dia dok umah apis besar ni jugak. meneman bininya. depa ni sama kes cam aku yg PJJ. so, aku pun bentangla toto depan tv utk apis laki bini n kemas bilik no 2 utk kawan bini apis. dah le rumah tgh tunggang langgang skit sebab aku nak pindah. nasiblah. aku pun kemas2 la skit n buat air milo utk diaorang sementara tunggu diaorang sampai. diaorang sampai dalam 12.30am.
hamikk ko... bila cerita sebenar diceritakan oleh mangsa, terkekek2 la aku ni gelak... haduiii...la... ralit sangat shopping sampai lupa nak amik kunci umah. pehtu bila aku ingat2 aku pun suka tinggal kunci keta dalam keta. pehtu lock pintu kete. dah adalah 2 ke 3 kali gak aku mengadap insiden camtu. paling best lock kete, segala harta dalam kete. pehtu enjin hidup... bongokkan???
pehtu borak punya borak pukul 1.30 am jugak baru aku masuk tido. pagi ni aku bangun awal skit buat nasi goreng n breakfast dgn diaorang. huhuhuhuhu... kunci...kunci...

No comments: