Sunday, July 7, 2013

U.P.D.A.T.E

Assalamualaikum semua... ye dh bersawang2 blog haku nih... last aku hapdate pasal syaza masuk wad kan. dah setengah thn tu punya cerita. banyak cerita2 nak kongsi, tapi payahnya la nak menulis. syaza bukan boleh kalau aku mengadap laptop, mula la menyibuk... "ibu, nak ipin... ibu nak boboi..." sudahnya mmg tak hapdate la jawabnya... ok, kita hapdate dr bulan Mac la yeee...

MAC 2013

aku memulakan karier cheeeewwwaaahhhh karier kata ko kat RHB. 3/3 aku naik bas ke kl utk training selama 3 minggu. berat hati nak tinggalkan syaza... tapi weekend boleh balik la... such a gamble decision. lantakla... well, training went well. dapat ramai kawan baru. kejenya merayap je tiap malam sbb ada member yg bawak kete ke sana. haku yg buta jalan ni telah dilantik sbg google map tak bertauliah. habis semua org aku call tanya jalan nak ke sana ke sini. hehehehehhe...

 ni kawan2 masa kat cimb la yerr... ms ni farewell utk org lain... gambo farewell aku mana ntah. dalam tepon kut...

 ni masa turn siapa ntah kene belanja satu opis... ni pun kat cimb

 dgn top sale cimb personal loan. org sarawak nihhhh... gula kentang sale dia

haaa... ni kawan2 baru RHB. aku 2nd tertua dalam group nih...

APRIL 2013

aku dh start masuk branch yong peng. ok. warming welcome from all the staff. semua staff baik2. bos pun baik. bulan april ni jugak adik ipar aku, bakhtiar menikah n bersanding. huiiii... penat weeehhh... Alhamdulillah, semua berjalan dgn lancar. perkahwinan ni adalah unik. 1st time aku tgk live pernikahan pengantin yang bisu n pekak. kene ada jurubahasa utk translate kat pak kadi apa yg dia cakap. mmg dinanti2kan majlis ni oleh semua kaum kerabat... kalau belah pompuan, biras aku anak pompuan pertma yg kawin. kalau belah mertua aku, bakhtiar ni anak bongsu.... fuhhhh... mmg ramaila jemputan datang... masa majlis belah kitaorang, aku buat bunga telur n jugak kek utk makan berdamai... Alhamdulillah, mendapat pujian n kek habis licin dimakan...

 ni lepas nikah...

 ni lepas sanding...

ni kat belah mertuaku... syaza n fatin takdak... tido tak sedar diri... hehehhehe
 kek utk makan berdamai...

kek utk sambuatan hari jadi kaum keluarga yg lahir bulan 4

Abis cerita majlis kawin...

MAY 2013

Ni bulan berjalan. start 26 mei sehinggalah selasa minggu depannya, aku n family join charade punya konvoi ke kuala terengganu. habis program hari ahad, kitaorang terus lajak ke kelantan... fuhhhh... penat, tp syokkk sbb dapat menikamati makanan yg sedap2 n murah2... 

 charaders...

 excited mandi laut....

budak belajar berenang... Alhamdulillah, dia dah tak takut dgn laut...


JUN 2013

Awal bulan June, aku ada join kelas kek by chef amer. 1st time aku gi kelas kek secara formal. selalunya belajar thru gugel, utube. so, teruja la join kelas. mmg tak rugi pegi kelas dia. walau mahal, tapi best gilak. belajar 4 jenis kek. so many tips. bilalah aku nak start buat kek yg dia ajar. chef amer ni ko tanyalah apa saja, dia akan jawab sedetail nyaa... 
apron...

 rakan sekelas... 

 dengan chef amer...

 sijil yg dikoyakkan oleh syaza kesayangan...

ni la keknyaaa....

Akhir bulan June, penghantaran sample bangkit santan giat dijalankan... stok tumpang rumah Nad... Alhamdulillah, ramai yg mintak sample... tahun ni tambah satu jenis bangkit which is bangkit cheese... bangkit ni nnt aku buat special entri yerrr.. orait... stop sini dulu...

No comments: