Tuesday, June 17, 2008

HARI ABAH

kepada semua bapa2 di malaysia Selamat Hari Abah... aku dah takde abah... since 2003 aku dah takde abah... tarikh sebenar aku tak ingat, tapi yg aku ingat itu adalah hari raya kedua... malam raya ketiga... abah sakit dah lama... dah berbulan2 dia terlantar. dr sakit biasa2 aje sampailah dia tak boleh jalan tak boleh bangun tak boleh duduk... aku taklah rapat dgn abah, tapi ada kenangan2 yg mmg sentimental antara aku dgn abah. kenangan yg aku akan ingat dan aku akan cerita kat anak2 aku nnt. kenangan paling perit bila aku dapat sarjan kat peha kanan aku masa cuti sekolah nak naik darjah enam. kenangan paling manis bila abah datang sekolah dgn mak susah payah sebab aku demam 2 minggu masa periksa percubaan spm. abah tak pernah tunjukkan dia happy bila aku dapat no 1 ke, dapat keputusan elok masa PMR or spm, masa aku dapat masuk UTM. tapi aku tau abah bangga dgn aku. aku ingat lagi, masa dia dah sakit2 tuh, aku nak balik UTM. dia panggil aku, dia cakap2 dgn aku. dia pesan, belajar elok2, keje baik2 n tak lupa dia suruh aku cari jodoh jgn org jauh2. cari org yg sama taraf dgn kita. alhamdulillah, aku mmg dapat org dekat walaupun bukan jiran sebelah umah. dan aku dapat seorang lelaki yg faham masalah keluarga dan menerimanya dgn tangan terbuka tanpa mengeluh... dan aku harap dia boleh jadi ABAH yg baik utk anak2 aku nnt... aminnnn....

No comments: